Werving en selectie Almere: hoe vind je de juiste medewerker?

Je wilt een nieuwe medewerker in dienst nemen, maar je vindt het lastig om de juiste medewerker te vinden. Waar ga je op zoek? Hoe kom je met potentiële medewerkers in contact? En hoe zorg je ervoor dat je de juist medewerker in dienst neemt? Werving en selectie Almere kan soms moeilijk zijn, daarom geven wij een aantal tips!

Medewerkers vinden

Je kunt vaak eenvoudig een goede medewerker vinden door te kijken in je eigen netwerk. Vraag eens rond bij je huidige personeel en je leveranciers. Wellicht kun je ook je klanten mailen om te vragen of zij nog op zoek zijn naar een baan of iemand kennen die hiervoor geschikt zou zijn. Ook kun je via LinkedIn zoeken naar medewerkers.

De juiste medewerker selecteren

Laat iedereen die interesse heeft solliciteren middels een brief en/of het delen van hun CV. Aan de hand hiervan maak je de eerste selectie. Welke sollicitanten bezitten de minimaal gewenste kennis, ervaring en vaardigheden? Welke kandidaten spreken je het meest aan? Nodig deze personen uit voor een sollicitatiegesprek.

Tijdens het gesprek voor de werving en selectie Almere bespreek je de kennis, ervaring en vaardigheden, maar kijk je ook of de medewerker binnen het bedrijf en het team past. Heeft deze persoon de gewenste karaktereigenschappen die je graag ziet in het bedrijf en die nodig zijn op deze functie? Past iemand goed in het bedrijf en beschikt deze persoon over de benodigde kennis, ervaring en vaardigheden? Dan is dit waarschijnlijk de ideale persoon voor de openstaande functie!

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*