Er is weer een lockdown. Wat te doen als jij lekker wil baseballen?

Voor iedereen die van baseball houdt, is er ook deze winter weer slecht nieuws: er is weer een lockdown. Wat betekent dit voor jou? In dit artikel helpen we je op weg om je conditie op pijl te houden ondanks te lockdown.

Buitensporten mag nog

Het eerste goede nieuws is dat buitensporten in elk geval nog wel mag. Ook dit is aan beperkingen onderhevig. Zo mag je alleen van vijf uur ’s ochtends tot vijf uur ’s middags sporten. Uiteraard is buitensporten ook afhankelijk van het weer.

De gym is gelukkig (nog) wel open

Als jij de mogelijkheden dusdanig beperkt vindt dat je liever naar alternatieven op zoek gaat, dan ben je zeker niet de enige. Het goede nieuws is dat de sportschool voorlopig nog wel open is. Hier kun je dus wel binnen sporten, dus je hoeft niet de kou in. Daar staat echter wel tegenover dat het besmettingsrisico binnen natuurlijk wel hoger is.

Thuis sporten kan ook met een loopband of een fitnessbank

Wil je wel lekker binnen sporten, maar jezelf niet onnodig blootstellen aan nieuwe varianten? Veel mensen kiezen ervoor om lekker vanuit huis te sporten. Als het niet al te koud is buiten, dan kun je natuurlijk wat gympen aandoen en gaan hardlopen of op je (race)fiets springen.

Voor wie goed voorbereid wil zijn, zodat ie met elk weer altijd kan sporten zijn er ook apparaten zoals een loopband of een fitnessbank.

Een loopband is perfect voor als je je conditie op peil wil houden. Want wat is er nou natuurlijker dan lopen en rennen? Uiteraard kun je dit ook buiten doen en daar heb je dan weinig meer voor nodig dan een paar gympen, een (korte) broek en een t-shirt. Maar een belangrijk voordeel van een loopband is dat het niet uitmaakt wat voor weer het is. Of het nu regent, hagelt of sneeuwt, binnen is het altijd warm en droog. Daarnaast houdt een loopband je prestaties voor je bij en meet het je voortgang.

Wil je je spieren die je met baseball ook gebruikt in stand houden, dan kun je het beste kiezen tussen een combinatie van cardio en krachttraining. Met cardio hou je je conditie op peil en met krachttraining hou je je spierkracht op peil.

Er zijn veel manieren waarop je krachtsport kunt beoefenen, maar dit hoeft niet ingewikkeld te zijn. Er zijn genoeg oefeningen op internet te vinden die makkelijk uit te voeren zijn en die weinig meer nodig hebben dan een set gewichten. Wat natuurlijk wel handig is, is als je daar een fitnessbank bij aanschaft die je kunt gebruiken om de oefeningen uit te voeren. Je kunt het natuurlijk ook op de bank of op de rand van je bed doen, maar gezien dat een fitnessbank niet duur is en het thuis sporten veel praktischer maakt is dat ook een aanrader van ons.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *