De meest voorkomende foutmeldingen bij witgoed

A picture containing text, monitor, indoor, clock

Description automatically generated

Storingen of foutmeldingen betekenen niet per se dat de wasmachine aan vervanging toe is. Helaas geeft de foutmelding niet direct aan wat het probleem is. In plaats daarvan ontvangt het een code die bestaat uit letters en cijfers. Om je verder te helpen zetten we de meest voorkomende belemmeringen en oplossingen op een rij. Meer informatie over witgoed? Bekijk de site Witgoedvergelijk.

1.       Kan de wasmachine niet aanzetten

Kan de wasmachine niet aanzetten? Zorg er eerst voor dat de stekker correct is ingestoken en dat de deur gesloten is. Ik snap het? Gebruik vervolgens een ander elektrisch apparaat om ervoor te zorgen dat het stopcontact van stroom wordt voorzien. Zo niet, dan is de halte misschien weggeblazen. Ook raden wij aan om bij het aansluiten van de wasmachine geen verlengsnoeren te gebruiken waarmee meerdere apparaten kunnen worden aangesloten. Steek de wasmachine altijd rechtstreeks in het stopcontact. Sommige winkels bieden een service aan om het snoer te verlengen, dit kunt u natuurlijk ook zelf doen. Indien u snel een nieuw snoer of accessoires nodig heeft bekijk dan morgenbinnen.nl voor een overzicht van alle snel leverende winkels.

2.       Foutmeldingen watertoevoer

Als u een van deze foutmeldingen ziet, betekent dit dat er geen of te weinig water in de trommel zit. Er zijn verschillende dingen die u kunt doen om het probleem op te lossen. Zorg er eerst voor dat de kraan helemaal open staat en/of de ingangsslag niet geblokkeerd of verdraaid is. Verwijder de toevoerslang en reinig het filter. Als u nog steeds de foutmelding krijgt, is de waterdruk mogelijk “laag”. U kunt dit controleren door de andere kranen in uw huis aan te zetten. Als deze niet of zelden werken, kunt u het beste wachten tot de waterdruk weer is hersteld. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact op met de leverancier.

3.       Afvoerobstakel

Mogelijk hebt u te maken met een verstopte afvoerleiding of een ander afvoerprobleem waarbij het water niet goed stroomt. In de meeste gevallen zit er onderaan de voorkant van de wasmachine een hoes met filter. Open het en verwijder het filter. In veel gevallen is het gemakkelijk te zien waar het probleem zich heeft voorgedaan. Veroorzaakt door munten of haarspeldjes. Reinig het filter en probeer de wasmachine uit en vervolgens weer aan te zetten. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact op met de leverancier.

4.       Foutmelding Waterpeil

Deze foutmelding heeft betrekking op het waterpeil. Uw waterdruk of waterpeil is niet juist. Gelukkig kan deze fout vaak snel worden verholpen. De toevoerslang kan verdraaid zijn, waardoor de juiste watertoevoer wordt geblokkeerd. De toevoerslang kan verstopt zijn. Neem een ​​kijkje. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact op met de leverancier.

5.       Foutmelding Motor

Deze foutmelding gaat over de motor van de wasmachine. De stekker zit mogelijk niet in het stopcontact. is het niet? De trommels kunnen vol zijn. Probeer de was op een lege trommel te centrifugeren. Is dat ook niet handig? Wacht vervolgens 30 minuten en probeer het programma opnieuw te starten. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact op met de leverancier.

6.       Lek foutmelding

De lek foutmelding geeft aan dat er mogelijk water in de bodemplaat zit. Draai de kraan dicht en koppel de wasmachine los van het elektriciteitsnet. Controleer de oorzaak van het lek. Controleer het filter, de afvoer en de slang op lekkage. Daarnaast kan het zeepbakje verstopt raken en kan het water niet goed afgevoerd worden, waardoor er water lekt. Het probleem kan na een tijdje worden opgelost. Zo niet, neem dan contact op met uw leverancier of neem contact op met de klantenservice.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *